Kamis, 12 November 2015

Yis Jangkitan Oral Pemasaran - Bagaimana dan Mengapa Ia Penting Untuk Penyembuhan?

Yis Jangkitan Oral Pemasaran - Bagaimana dan Mengapa Ia Penting Untuk Penyembuhan?

Jangkitan yis lisan atau atau dikenali sebagai seriawan boleh menjadi pengalaman yang sangat menakutkan. Thrush boleh menjangkiti gusi, lidah, dan di dalam pipi. Ia biasanya mudah untuk mengesan dan boleh dipindahkan kepada orang lain, supaya menyembuhkan jangkitan adalah sentiasa penting. Tetapi jangan bimbang; Mulut Jangkitan Yis Rawatan tidak sukar, menakutkan atau jangka panjang.

Pada asasnya, ia adalah jangkitan yang disebabkan oleh kulat. Biasanya kulat tidak akan menyebabkan apa-apa masalah di dalam badan, tetapi dalam usaha untuk jangkitan untuk memulakannya mesti mempunyai bakteria. Seperti yang anda mungkin sudah mengetahui, bakteria sentiasa hadir di dalam badan, bagaimanapun, untuk keadaan tertentu ia boleh mengubah tahap bakteria itu memberikan kulat keupayaan untuk berkembang.

Tanda-tanda biasanya melibatkan tompok putih dalam mulut; kadang-kadang bengkak dan kesakitan yang dikaitkan dengannya. Selalunya anda juga akan mendapati pelepasan, yang terdapat untuk kelihatan seperti keju yang berbau seperti yis.

Seperti mana-mana jangkitan, ia adalah perlu untuk menyembuhkan bukan hanya merawat. Jangkitan yis lisan, walaupun biasanya tidak sangat berbahaya boleh merebak ke bahagian badan yang lain seperti paru-paru atau perut anda. Bayi sering mungkin untuk mendapatkan ini jenis jangkitan bersama-sama dengan orang tua, terutamanya yang menggunakan gigi palsu, dan kerana sistem imun mereka boleh menjadi lemah atau kurang, ia adalah penting untuk menyembuhkan jangkitan secepat yang mungkin.

Jika anda fikir anda mungkin mempunyai jangkitan yis lisan, ujian mudah adalah untuk meludah dalam secawan Perkara pertama air pada waktu pagi sebelum memberus gigi, atau minum apa-apa. Tunggu kira-kira 15 minit apabila anda pergi tentang ritual pagi anda. Kembali ke kaca dan menentukan sama ada meludah larut di dalam air. Jika ya anda kemungkinan besar tidak mempunyai jangkitan. Walau bagaimanapun, jika meludah muncul mendung, atau kelihatan bercabang seperti web labah-labah, atau tenggelam ke dasar gelas yang anda mungkin mempunyai jangkitan yis.

Jika anda mempunyai, anda perlu mendapatkan ubat untuk secepat mungkin. Terdapat beberapa pilihan yang ada untuk merawat seperti jangkitan seperti, memanggil doktor anda, ubat-ubatan ke kaunter, di penawar hati. Semua yang amat berkesan dan mudah. Ia benar-benar hanya satu perkara keutamaan peribadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar