Kamis, 12 November 2015

Aloe Vera Menggunakan - Tips Untuk Meningkatkan Penampilan Fizikal anda

Aloe Vera Menggunakan - Tips Untuk Meningkatkan Penampilan Fizikal anda

Kilang hairanlah lidah buaya bukan sahaja digunakan sebagai tumbuhan herba untuk mengubati penyakit yang berbeza. Hari ini, ia juga digunakan sebagai agen untuk memperbaiki penampilan fizikal seseorang.

Yang disenaraikan di bawah adalah beberapa lidah buaya yang paling terkenal kegunaan apabila ia datang untuk meningkatkan penampilan anda secara keseluruhan:

Untuk mencerahkan warna kulit. Lidah buaya boleh digunakan untuk memulihkan warna semulajadi kulit anda. Semua yang anda perlu lakukan adalah untuk mendapatkan lidah buaya yang baru dipotong dan sapukan pada muka anda. Melakukan ini mengurangkan pigmentasi dan bintik-bintik hitam pada kulit anda.
Untuk mengeluarkan kemerahan. Salah satu daripada aloe vera yang menakjubkan menggunakan adalah bahawa ia membuang kemerahan selepas mencabut kening anda. Jadi apabila anda melihat blotches merah manakala mencabut kening anda, anda tahu apa yang perlu dilakukan seterusnya.
Sebagai pelembap kulit. Lidah buaya boleh digunakan sebagai pelembap yang berkesan. Malah, ia boleh digunakan untuk mengurangkan, jika tidak menghapuskan, kedutan anda! Kesukaran adil sejumlah kecil pada muka dan leher anda untuk melihat bagaimana ia berkesan.
Sebagai rawatan untuk selaran matahari. Ia adalah sangat mudah untuk merawat selaran matahari menggunakan tumbuhan ini. Hanya memotong tumbuhan dan letakkan bahagian bahagian dalam aloe secara langsung pada kulit untuk dirawat. Anda mungkin mahu meletakkan bandana atau kain kasa untuk mengelakkan daun aloe daripada jatuh.
Sebagai pembersih muka. Membuat pencuci muka dari gaharu begitu mudah untuk dilakukan. Apa yang anda perlu lakukan adalah untuk campuran gel dengan minyak zaitun, beberapa titik minyak grapeseed dan air meningkat. Masukkan campuran tersebut ke dalam pemproses makanan dan menyimpannya dalam peti sejuk anda.
Sebagai ejen untuk menyuburkan kulit anda. Gaharu mengandungi banyak khasiat yang boleh digunakan untuk menyuburkan kulit anda. Sebahagian daripada ini adalah vitamin B, vitamin C, choline, niacinamide, asid amino, dan mineral penting yang lain.
Sebagai scrub badan semula jadi. Anda boleh membuat scrub badan semula jadi dengan mencampurkan 2 sudu besar gel lidah buaya, 2 sudu besar gula perang, dan satu sudu teh jus lemon. Sapukan campuran pada kulit lembap dan VoilĂ ! Anda kini mempunyai scrub badan organik.
Sebagai ejen untuk mempercepatkan pertumbuhan rambut. Kebanyakan lelaki mengalami keguguran rambut. Walau bagaimanapun, isu ini tidak hanya berlaku kepada manusia. Ia juga boleh dialami oleh wanita. Untuk mengelakkan ini daripada berlaku, hanya mengurut lidah buaya ke kulit kepala, meninggalkan ia selama kira-kira setengah jam. Bilas dengan teliti sekali 30 minit telah berlalu.
Sebagai agen semula jadi untuk mengetatkan liang-liang kulit. Anda boleh menggunakan aloe untuk mencegah sesetengah habuk dan kotoran dari masuk ke liang anda. Kesukaran adil sedikit gel ke dalam kulit anda dan menonton bagaimana berkesan tumbuhan ini tertanya-tanya ialah dalam mengurangkan saiz liang roma.
Sebagai perapi rambut. Jika anda mahu mencuba perapi rambut yang lain, mengapa tidak mencuba lidah buaya bukan? Sapukan gel ke dalam rambut anda, memastikan bahawa setiap helai telah bersalut. Bilas dengan teliti.
Jari anda tidak cukup untuk mengira semua buaya yang dikenali kegunaan lidah. Fakta-fakta di atas adalah merupakan beberapa manfaat yang boleh kita dapati daripada gaharu. Dalam dunia moden hari ini, tumbuhan ini bukan sahaja terkenal dengan sifat penyembuhan aloe untuk mengubati penyakit yang sama. Kini, dengan bantuan teknologi dan penyelidikan yang banyak, gaharu boleh digunakan untuk meningkatkan ciri-ciri fizikal seseorang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar