Kamis, 12 November 2015

Kelebihan Menggabungkan Ginkgo dan Gotu Kola

Kelebihan Menggabungkan Ginkgo dan Gotu Kola

Setiap herba terkenal dua dunia sering digunakan bersama-sama dengan kesan dipertingkatkan sebagai tonik otak yang kuat. Faedah Ginkgo Biloba termasuk peredaran darah dan ingatan pembesaran yang berfungsi dengan sempurna bersama faedah Gotu kola sebagai penggalak otak dan sistem saraf releks. Ekstrak perubatan tertentu kini boleh didapati yang menggabungkan kedua-dua ciri-ciri penyembuhan bagi kedua-dua herba menakjubkan.

Kebaikan Ginkgo dan Gotu Kola Ekstrak Herba:

Meningkatkan aliran darah ke otak
Menggalakkan panjang umur dan anti-penuaan
Melindungi otak terhadap radikal bebas yang berbahaya
Pendahuluan penggunaan kapilari
Memberi otak keupayaan untuk menangani tekanan dengan lebih berkesan

Kegunaan Gotu kola (Centella asiatica) telah digunakan sebagai ubat sejak zaman pra-sejarah di India dan dalam ilmu Ayurveda. Ia telah digunakan secara dalaman dan luaran di Indonesia, dengan kesan yang dikenali untuk menyembuhkan luka dan melegakan penyakit kusta.

Ginkgo Biloba dapat dikesan kembali ke China purba dan tradisi menggunakan ginkgo untuk merawat otak dan mengurangkan gejala batuk dan alahan. Ekstrak masih digunakan secara meluas pada hari ini dalam pertubuhan perubatan di Perancis dan Jerman.

Di China ia adalah salah satu yang dilaporkan "elixirs keajaiban kehidupan". Gotu kola ekstrak memegang reputasi sebagai herba yang menggalakkan panjang umur. Ini berpunca daripada laporan pakar herba China Li Ching Yun, yang hidup sampai 256 tahun. Panjang umur Li Ching Yun kononnya hasil penggunaan yang teratur terhadap campuran herba terutamanya terdiri daripada Gotu kola.

Otak memerlukan pada dasarnya dua perkara untuk memberikan tenaga: glukosa dan oksigen. Ekstrak Ginkgo Biloba adalah luar biasa dalam keupayaan untuk mencegah gangguan metabolik dalam model-model eksperimen bekalan darah yang tidak mencukupi kepada otak itu. Ini dicapai dengan satu penggunaan dipertingkatkan oksigen dan peningkatan pengambilan selular glukosa, dengan itu memulihkan pengeluaran tenaga.

Gotu kola atau merupakan tumbuhan herba saka berasal dari Asia dan Indonesia. Viney ini, menjalar tumbuhan berkembang di dalam dan sekitar air, walaupun ia tumbuh dalam lembap, kawasan berpaya. Gotu kola sering ditemui tumbuh di sepanjang dinding batu atau berbatu, kawasan cerah lain pada ketinggian kira-kira 2000 kaki di kawasan-kawasan di dunia.

Ia juga memberi manfaat kepada:

Selulit
Penyembuhan luka
Fungsi mental
Vena varikos
Scleroderma

The komponen-komponen aktif utama Gotu kola dikenali sebagai sebatian triterpenoid. Ekstrak Its dimasukkan dalam Pharmacopeia India, di mana ia disyorkan untuk rawatan pelbagai penyakit kulit seperti lupus, ulser varikos, ekzema dan psoriasis. Ia juga digunakan untuk merawat cirit-birit, demam, amenorea, dan penyakit saluran kencing wanita.

Mengapa Mereka Adakah Baik Untuk Otak

Peningkatan yang ketara dalam keupayaan mental dalam beberapa kajian kes menggunakan manfaat Gotu kola telah dilaporkan. Ia adalah triterpenes telah menunjukkan tranquilizing ringan, anti-tekanan dan tindakan anti-keresahan melalui peningkatan mekanisme cholinergic. Mungkin mekanisme ini bertanggungjawab untuk meningkatkan fungsi mental juga.

Ginkgo Biloba manfaat otak termasuk penstabilan membran, memerangkap radikal bebas, dan kelebihan antioksidan. Ia adalah perencat paling berkesan untuk lipid per-pengoksidaan membran sel. Ini keputusan dalam peningkatan kesihatan sel-sel otak dan saraf untuk berfungsi secara optimum.

Kedua-dua ekstrak Ginkgo Biloba dan Gotu kola adalah diterima dengan baik apabila diambil secara lisan. Mereka bekerja dengan baik bersama-sama dan seolah-olah menggalakkan dan meningkatkan sifat-sifat penyembuhan yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar