Kamis, 12 November 2015

Berhati-hati dengan ADHD Meds Bukan Kerja

Berhati-hati dengan ADHD Meds Bukan Kerja

Sesetengah kanak-kanak dan orang dewasa boleh menerima manfaat perangsang psiko yang ditetapkan bagi gejala ADHD, tetapi berhati-hati kesan sampingan dan risiko kesihatan jangka panjang mengenai ketagihan, pertumbuhan dan perkembangan mental.

Profesion perubatan seolah-olah semua terlalu cepat melompat untuk cepat preskripsi. Ya sesetengah orang boleh memberi tumpuan yang lebih baik, tetapi adakah anda bersedia untuk memberi anak anda sesuatu yang mempunyai begitu banyak kelemahan? Terdapat dirawat di rumah sakit untuk menggunakan ubat-ubatan seperti dos berlebihan, kematian dan komplikasi. Sebahagian daripada perangsang yang amfetamin boleh merosakkan sistem saraf dan jantung dan meningkatkan tekanan darah. Komplikasi berkisar dari kerosakan hati, aritmia jantung, sawan, dan pemikiran membunuh diri dengan beberapa ubat-ubatan ini.

Ubat ADHD tidak berfungsi untuk anak anda mungkin menunjukkan keperluan anda untuk mendapatkan pendapat kedua untuk mengesahkan diagnosis asal. Mungkin kanak-kanak itu memerlukan pakar psikologi membantu untuk menghadapi, mengurus tekanan atau kemarahan. Ujian lanjut mungkin diperlukan untuk mengetahui jika mereka mempunyai masalah pembelajaran disleksia atau yang boleh menyebabkan masalah di sekolah. Ramai kanak-kanak dengan ADHD juga mempunyai beberapa bentuk kemurungan atau gangguan bipolar yang perlu diperiksa.

Jika anda telah habis setiap sumber dan masih mencari meds ADHD tidak berfungsi untuk anak anda ia mungkin masa untuk mencuba laluan alternatif. Mencapai kemajuan yang besar boleh dicapai hanya dengan makan makanan yang sihat. Makan secara tetap dan sejak kanak-kanak dengan ADHD telah dijumpai kekurangan nutrien tertentu seperti omega-3 asid lemak, besi zink dan magnesium ia adalah lebih penting untuk makan sihat.

Tahukah anda hanya bersenam secara tetap boleh meningkatkan neurotransmitter di otak? Ini neurotransmitter meningkatkan mood yang positif dan perhatian pengaruh dan hiperaktif. Keluar pintu dan menerima pendedahan cahaya matahari akan meningkatkan tahap vitamin D bertanggungjawab mood, sistem imun dan banyak lagi.

Tidur adalah satu lagi faktor yang kanak-kanak dengan ADHD kurang dalam yang boleh mempunyai kesan positif ke atas mood dan tingkah laku. Adakah kita semua tidak pernah melihat kanak-kanak yang letih itu adalah bangkai kapal menangis di kedai runcit atau pusat membeli-belah? Tetapkan rutin supaya anak itu boleh menenangkan diri satu jam atau lebih sebelum tidur. Tidak memberi soda atau apa-apa makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi sekurang-kurangnya dua atau tiga jam sebelum tidur dan sebaik-baiknya tidak pernah. Sesetengah kanak-kanak akan dan boleh minum teh chamomile yang mempunyai kesan menenangkan.

Jika anda sebagai ibu bapa mendapati sukar untuk menangani tingkah laku anak anda, seperti yang kita semua boleh di kali, mencari sama ada kumpulan sokongan untuk bercakap dengan untuk berkongsi perasaan anda, atau hanya membuat sedikit masa untuk diri sendiri supaya anda boleh memberi nafas baru. Kita semua mempunyai hari-hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar