Kamis, 12 November 2015

Bagaimana Anda Boleh Gunakan warna untuk Meningkatkan kualiti hidup anda

Bagaimana Anda Boleh Gunakan warna untuk Meningkatkan kualiti hidup anda

Bilakah kali terakhir anda sebenarnya perasan pelbagai besar warna di sekeliling anda? Bukan hanya mereka dalam alam semula jadi tetapi warna dinding anda, pakaian yang anda kenakan, makanan yang anda makan, walaupun item yang anda miliki. Adakah anda tertanya-tanya bagaimana mereka mempengaruhi mood anda, pemikiran, kesihatan, walaupun dengan cara yang lain melihat anda? Ia bukan berita kepada kebanyakan orang bahawa warna yang mempengaruhi kita. Ada kata-kata yang cukup bahawa mengeja yang bagi kita: "cemburu", "perasaan biru" dan "melihat merah" hanya beberapa. Ini tidak datang dari mana-mana, warna-warna yang benar-benar memberi kesan kepada tahap mood dan tenaga kita.

Kita perlu warna yang berbeza di pelbagai peringkat kehidupan kita dan juga setiap hari. Badan kita tahu apa warna yang kita perlukan jika kita mendengar ia cukup untuk notis. Adakah anda pernah ke almari pakaian anda dan mendapati bahawa, walaupun penuh pakaian, tiada apa-apa yang memakai? Ini kerana anda tidak mempunyai warna yang anda perlukan pada masa itu.

Sebagai peraturan umum, satu warna tidak akan berfungsi dalam setiap bilik rumah anda. Ini kerana setiap warna mengeluarkan tenaga yang berlainan dan ini memberi kesan kepada suasana bilik; terang, warna bertenaga bekerja lebih baik di ruang tamu kemudian di dalam bilik tidur, di mana sebagai pastel, warna yang lebih tenang lebih cenderung untuk bekerja di dalam bilik tidur, biru dan hijau sering di bilik mandi.

Ia adalah warna kesan ini ke atas kita yang menjadikan ia penyembuh sangat berkesan, bukan hanya untuk masalah emosi tetapi juga untuk fizikal. Dengan menggunakan warna-warna di sekeliling kita, dengan menukar warna yang kami pakai, hiasan dalam rumah kita, walaupun warna makanan yang kita makan kita dapat membawa jenis baru ketenangan, keharmonian dan kebahagiaan kepada kehidupan kita.

Ini adalah bagaimana terapi seni / warna berfungsi, kita sering mendapati sukar untuk menyatakan emosi kita melalui kata-kata ia adalah lebih mudah untuk menarik dan warna dan daftar diri kita melalui kreativiti kita. Seorang ahli terapi yang baik adalah dapat notis kehalusan anda mungkin tidak sedar. Tidak semestinya apa yang anda menarik tetapi bagaimana anda menarik ia, warna-warna anda memilih walaupun warna yang anda mengelakkan semua mengatakan sesuatu tentang perasaan anda dan apa yang anda perlukan untuk membantu anda untuk sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar