Kamis, 12 November 2015

Mengambil Apple Cider Vinegar, Dengan sebutir garam

Mengambil Apple Cider Vinegar, Dengan sebutir garam

Mengambil cuka sider epal sebagai makanan tambahan telah menjadi semakin popular. Kepercayaan bahawa produk ini epal semula jadi di peringkat mentah dan tidak ditapis boleh meningkatkan kesihatan dan kecantikan seseorang datang dari abad tradisi perubatan orang-orang di seluruh dunia, dan tidak sebanyak dari penyelidikan perubatan atau saintifik.

Walaupun tanpa kekurangan pujian konvensional, sifat berfaedah cecair kuning ini menyerupai faedah dikaitkan dengan produk semula jadi seperti bawang putih, minyak ikan, dan teh hijau, antara lain. Kemungkinan orang di seluruh dunia telah melihat bukti yang cukup untuk mengekalkan iman di dalam produk ini yang menakjubkan untuk menyebarkannya kepada generasi akan datang.

Proses pembuatan ACV adalah mudah; jus epal diperam bertukar menjadi epal cider kemudian oksigen bertukar alkohol ke dalam cuka. Ini adalah satu proses semula jadi yang boleh dilakukan di rumah jika anda boleh menunggu beberapa bulan, jika tidak, ACV adalah tersedia di beberapa kedai runcit dan kedai-kedai makanan kesihatan yang paling semula jadi.

Salah satu sebab utama mengapa orang mengambil cuka epal cider adalah kerana ia didakwa mengimbangkan keseimbangan pH badan; sistem yang tidak seimbang terdedah kepada penyakit. Tetapi bagaimana kita tahu jika pH kita tidak seimbang di tempat pertama? Pemantauan skala pH dengan menggunakan minuman berasid seperti cuka mungkin tidak jelas dan mengelirukan, terutamanya jika ia tidak jelas di mana kita berdiri pada skala pH pada mulanya.

Jika anda membuat keputusan untuk mula mengambil cuka epal cider, mengekalkan komunikasi yang baik dengan profesional kesihatan seperti doktor peribadi, pakar pemakanan, atau doktor gigi adalah utama. Bukan sahaja mereka hanya orang yang berkelayakan untuk menentukan risiko yang berpotensi, tetapi mereka boleh mendapatkan penyiasatan dan kajian yang dilakukan diperlukan. Menggabungkan kira-kira 5% daripada minuman keasidan dengan mana-mana ubat-ubatan yang boleh menghasilkan kesan yang tidak diingini dan itu sahaja berbahaya.

Mewujudkan rutin yang baik yang merangkumi aktiviti fizikal yang sesuai, makanan yang seimbang dan tabiat makan yang baik adalah langkah pertama ke arah kesihatan dan matlamat pemakanan anda mungkin ingin hubungi. Makanan tambahan kesihatan semulajadi seperti epal cider cuka harus dianggap sebagai pelengkap dan bukan sebagai pengganti.

Jika anda sudah bersedia untuk memberikan cuka cider mencuba, hanya ingat bahawa terdapat pelbagai cara untuk menggunakannya, dan ia tidak seharusnya menjadi korban atau merasa seperti hukuman kerana rasa yang kuat; ACV salad dressing, sebagai contoh, adalah pilihan yang baik untuk dimasukkan ke dalam makanan.

Reputasi ciri-ciri perubatan yang cuka 'tidak terpelihara secara eksklusif kepada kategori epal; terdapat beberapa jenis cuka yang dibuat oleh penapaian buah-buahan atau bijirin yang bermanfaat yang lain. Ada yang telah mendapat populariti baru-baru ini, seperti cuka wain. Mengapa tidak mencuba pelbagai jenis untuk memilih patut terbaik untuk anda?

Lain-lain kegunaan umum untuk cecair mitos ini termasuk perkhidmatan pencucian dan pembersihan. Cuka dikenali sebagai salah satu yang paling berkesan pembersihan bekalan semula jadi yang ada, tidak ada bahan kimia yang benar-benar diperlukan di rumah jika anda tidak mahu mereka. Cuka adalah baik untuk mempunyai di sekitar rumah tidak kira apa!

Motivasi untuk mengambil apa-apa bahan yang merasa yang kuat dan tidak menyenangkan setiap pagi atau sebelum makan, seperti yang saya lakukan, datang dari satu hasil yang mungkin mendapati dalam pengalaman mereka sendiri. Jika tidak, kemungkinan besar, jika anda tidak dapat melihat apa-apa kesan sekalipun, cuka epal cider benar-benar akan menjadi pil sukar untuk menelan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar