Kamis, 12 November 2015

Penyembuhan sifat-sifat Sayur-sayuran - Biarkan Mereka Bantuan Anda Dengan peningkatan Kesihatan Anda (Bahagian 1)

Penyembuhan sifat-sifat Sayur-sayuran - Biarkan Mereka Bantuan Anda Dengan peningkatan Kesihatan Anda (Bahagian 1)

Sayur-sayuran yang digunakan bukan sahaja sebagai makanan, tetapi juga untuk tujuan perubatan. Sifat-sifat penyembuhan daripada mereka telah diiktiraf tahun yang lalu. Sayur-sayuran mempunyai pelbagai jenis sifat-sifat penyembuhan dan boleh digunakan untuk merawat pelbagai penyakit.

Bit merah mengandungi karbohidrat, asid organik, bahan-bahan mineral, vitamin C dan vitamin lain. Vitamin P dan pigmen betaine tertentu bertanggungjawab terhadap kualiti penyembuhan sayur-sayuran ini. Jus bit merah boleh digunakan untuk merawat anemia, avitaminosis, penyakit hati, tekanan darah tinggi dan sembelit.
Carrot mengandungi karbohidrat, karotena, asid organik, flavonoid, bahan-bahan mineral, pelbagai vitamin (seperti, C, B, K dan PP) dan lain-lain bahan-bahan biologi aktif. Anda perlu mengambil lobak merah untuk meningkatkan daya tahan tubuh terhadap jangkitan, merawat anemia dan berurusan dengan gangguan metabolik. Jus lobak merah terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan avitaminosis, penglihatan yang lemah, masalah kelenjar tiroid, batu karang, sembelit, penyakit kardiovaskular dan batu dalam buah pinggang. Selain itu, anda boleh menggunakan jus sebagai kumur untuk merawat keradangan gusi dan Vesicular.
Kubis putih mengandungi protein, karbohidrat, karotena, pelbagai vitamin (seperti, C, P, B, K dan U), asid organik dan bahan-bahan mineral. Anda perlu menggunakan kubis ini dalam kes penyakit ulser dan senak. Sayur-sayuran yang boleh digunakan untuk mencegah aterosklerosis, kencing manis dan obesiti. Campurkan kuantiti yang sama jus kubis dan air, dan bilas mulut anda dengan penyelesaian untuk merawat Vesicular.
Merebus kubis merah atau jus segar dengan madu boleh digunakan untuk merawat laryngitis, bronkitis, penyakit gastrik, polip, penyakit duodenum dan penyakit kulit.
Timun mengandungi 94-98 peratus air, karbohidrat, bahan-bahan mineral, pelbagai vitamin (seperti, C, B dan PP) dan karotena. Sayur-sayuran yang mempunyai tindakan diuretik. Selain itu, ia boleh digunakan untuk mengeluarkan asid urik daripada organisma anda dalam kes penyakit sendi atau gout. Campurkan jus timun, jus lobak merah dan jus bit, dan menggunakan campuran untuk membersihkan saluran hempedu, buah pinggang dan kelenjar prostat. Timun merupakan ubat yang baik untuk mengelakkan rambut, kulit dan penyakit gigi. Lebih timun masak boleh digunakan untuk memudahkan pergerakan usus.
Skuasy musim panas mengandungi kira-kira 95 peratus air, karbohidrat, bahan-bahan mineral (termasuk kalium) dan pelbagai vitamin (seperti, C, B2 dan PP). Sayur-sayuran yang mempunyai tindakan diuretik. Ia boleh digunakan untuk membersihkan saluran hempedu dan memudahkan pergerakan usus. Anda perlu menggunakan skuasy musim panas jika mengalami kardiovaskular, hati, buah pinggang dan penyakit gastrik. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk merawat kencing manis dan berurusan dengan obesiti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar