Kamis, 12 November 2015

Meditasi dan Pembangunan Holistik - Tentera - Spot Perbezaan

Meditasi dan Pembangunan Holistik - Tentera - Spot Perbezaan

Tentera Darat Amerika Syarikat mencadangkan sesuatu yang lama dan baru. Ia tidak lain daripada perkahwinan yang tidak mungkin, tetapi ia seolah-olah yang boleh memberi manfaat kepada semua yang terlibat. Kerajaan AS forking 4 juta untuk menyelidik cara-cara alternatif dan lebih berkesan untuk melegakan tentera PTSD (gangguan tekanan selepas trauma). Perkara-perkara seperti meditasi Kesedaran.

Major Victor Won, (yang juga Timbalan Ketua Staf Perisikan) telah berkongsi pandangan beliau itu; meditasi Kesedaran adalah satu pendekatan yang mudah tetapi purba untuk hidup yang agak muda perubatan barat kami telah mula mengiktiraf sebagai alat yang berkuasa untuk menangani tekanan, penyakit dan lain-lain keadaan perubatan atau psikologi.

Major Won berkata, "Banyak psiko seluruh dunia telah digunakan Kesedaran, merawat pelbagai diagnosis psikologi seperti PTSD, kemurungan dan juga gangguan personaliti." Beliau menasihatkan bahawa itu "melalui mencari ketenangan dalam dan kejelasan yang anda lihat bahawa anda tidak adalah pemikiran atau emosi yang mengikat anda dan membawa anda jauh ke dalam penderitaan".

Kira-kira 17% daripada Iraq dan Afghanistan veteran mempunyai beberapa bentuk gangguan tekanan selepas trauma, atau PTSD, dianggarkan oleh kajian kongres.

Menurut statistik yang dipasang pada musim panas lalu kira-kira 3000 telah mengalami kecederaan otak trauma. 35 Billion pound adalah anggaran kasar kos untuk merawat penyakit ini dibuat oleh laporan Columbia University.

Kita berada di ambang masa yang menarik untuk sains dan meditasi. 2 yang digunakan untuk menjadi bertentangan sekarang seolah-olah perlahan-lahan jatuh cinta antara satu sama lain.

"Meditasi terbukti menjadi cara yang tenang untuk mendapat lebih bijak," lapor Daily Mail tidak lama dahulu. Dalam kedalaman kajian saintifik telah mendapati bahawa terdapat perkara lebih putih menghubungkan anterior cingulate Cortex (ACC) ke seluruh otak dalam meditators.

Ujian menunjukkan kemungkinan bahawa ACC mempunyai peranan yang aktif apabila ia datang kepada keupayaan manusia untuk mengendalikan emosi dengan cara yang sihat. Ia telah ditandatangani dengan motivasi; menyelesaikan kebolehan dan keupayaan untuk melihat kesilapan jika dan apabila ia berlaku untuk memastikan mereka tidak berlaku semula masalah. Jadi meditators menjadi lebih mahir mencapai dan menetapkan matlamat seolah-olah semakin hari biasa fakta sains. Hampir seperti pintu masuk antara bahagian rasional dan emosi otak.

A prefrontal korteks yang lebih besar telah menjadi jelas lebih biasa di meditators. Ini kawasan otak telah dikenal pasti sebagai yang berkaitan dengan tingkah laku kognitif kompleks; ungkapan personaliti, membuat keputusan dan tingkah laku yang sederhana. Aktiviti rantau otak ini dianggap sebagai satu teknik mengarang musik pemikiran dan tindakan sesuai dengan tujuan dalaman. Ia adalah berkaitan dengan seluruh otak seolah-olah menjadi sebahagian besar daripada apa yang membuat sedar manusia.

Jadi, dalam kesedaran latihan ia seolah-olah bahawa keupayaan fizikal dijalankan juga, sama seperti melakukan tekan tubi meningkatkan kekuatan bahagian atas badan anda.

Ramai penulis telah menyatakan hubungan yang rapat di antara personaliti orang dan fungsi korteks prefrontal. Gangguan seperti Skizofrenia, gangguan bipolar dan ADHD, telah berkaitan dengan kegagalan fungsi korteks prefrontal.

Keputusan telah begitu menonjol dalam individu-individu yang melakukan beberapa bentuk senaman holistik serta meditasi.

Pusat yang berpangkalan di Point West Tentera secara Prestasi Dipertingkatkan (Acep) - salah satu tahap tertinggi tentera itu kini mengiktiraf kepentingan sambungan minda-badan. Peranan Acep adalah untuk mengajar askar bagaimana untuk membina keyakinan, menetapkan matlamat dan menyalurkan tenaga mereka; sebelum ini menggunakan alat-alat seperti psikologi prestasi. Pujian daripada yang berkuasa telah membawa kepada perluasan 3 tahun hingga 9 pangkalan tentera!

Mungkin penemuan saintifik baru-baru ini adalah sebahagian daripada apa yang mewujudkan kepentingan kerajaan Amerika dan kesediaan untuk menyelidiki lebih mendalam masuk ke ruang ini.

Satu petikan dari Albert Einstein selesai; yang seperti kita berbicara sains baru memenuhi sains lama.

"Satu perkara yang mengganggu pembelajaran saya ialah pendidikan saya."

Apa seorang lelaki, untuk datang dengan yang itu. :)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar