Kamis, 12 November 2015

The Color of Lendir - Mentafsir yang Hues

The Color of Lendir - Mentafsir yang Hues

Sama ada dicipta untuk meringankan berat kepala, berfungsi sebagai "pecahan," memberi resonans yang lebih baik kepada suara, hanya semata-mata untuk menghasilkan mukus, atau gabungan semua orang sebab, rongga sinus memainkan peranan penting dalam pernafasan kita mekanisme dan dalam menjaga kesihatan kita. Tanpa bahan yang yucky mereka menghasilkan kehidupan kita akan menjadi sengsara.

Adalah menarik bahawa kita tidak notis pengeluaran berterusan sinus 'lendir sehingga ia menjadi pekat atau berlebihan-walaupun biasanya kita menghasilkan sehingga liter sehari - atau ia mewujudkan tekanan sinus. Selain memberi kelembapan kepada udara apabila diperlukan, tindakan lendir sebagai pengawal warding dari virus, bakteria, zarah asing, pencemaran, yang sebaliknya akan berkompromi mekanisme pernafasan kita dan menyebabkan jangkitan dan masalah lain. Ia tidak menangkap hanya unsur-unsur, tetapi ia juga mencuci mereka pergi.

Bagaimana pula dengan warna lendir? Menurut beberapa pihak berkuasa di sini adalah makna:

Jelas dan watery- ini adalah perkara biasa, seperti yang sihat; ia sentiasa dihasilkan dan diperlukan untuk melindungi alat pernafasan kita, organ-organ pencernaan dan lain-lain, dengan menjaga mereka terhadap pencemaran dan penyakit. Ia mengandungi enzim antiseptik, garam dan air, sudah tentu. Lendir juga berfungsi sebagai pelincir. Jelas, sekali lagi, adalah warna sihat semulajadi mukus.

Kuning- dihasilkan apabila udara terlalu kering, juga boleh menjadi tanda jangkitan sinus, bronkitis - apabila disertai dengan batuk, berdehit, keletihan, ketidakselesaan dada, sesak nafas selepas melakukan senaman ringan; bukan semua tanda-tanda ini atau gejala perlu hadir apabila mempunyai bronkitis.

Green- boleh menjadi tanda jangkitan sinus atau bronkitis-melihat tanda-tanda dan gejala-gejala tambahan untuk bronkitis bawah kuning, di atas. Jika ada lelehan hidung hijau disertai dengan sakit sinus atau demam dan ini telah berlangsung selama beberapa hari ia boleh menjadi satu tanda atau gejala jangkitan bakteria dan doktor perlu dilihat.

Brown- jika anda merokok atau telah menghabiskan masa di tempat yang penuh dengan peluang asap rokok adalah bahawa ini adalah punca bahawa warna lendir. Merokok memburukkan lagi mana-mana isu kesihatan pernafasan dan membuat lebih buruk sebarang masalah lendir dalam organ-organ pernafasan atas dan petikan. Ia membayar untuk berhenti merokok.

White- ini bukanlah satu warna bersama-sama mukus dan ia boleh disebabkan oleh penggunaan produk tenusu, terutama apabila seseorang itu mempunyai kesesakan dan tekanan dalam sinus dan produk tenusu, terutamanya susu, digunakan. Ia juga boleh menjadi tanda bronkitis-melihat tanda-tanda dan gejala-gejala tambahan untuk bronkitis bawah kuning, di atas.

Blood- apabila darah mengiringi mana-mana warna lendir atas atau muncul dengan sendirinya ia perlu diambil serius dan doktor perlu dirujuk tidak lama lagi.

Mukus bukan sahaja membantu kita mengesan apa yang salah dengan kita, tetapi ia membantu badan kita dengan melindungi ia, seperti yang kita lihat, terhadap unsur-unsur yang tidak diingini dalam persekitaran kita. Mukus adalah kawan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar