Kamis, 12 November 2015

Bantuan semula jadi untuk Rakyat Dengan Isu Perut

Bantuan semula jadi untuk Rakyat Dengan Isu Perut

Sekali lagi, kita semua mendapat sakit perut yang boleh menyebabkan kita rasa tidak selesa yang serius dan juga kesakitan. Bagi sesetengah ini mungkin hanya hasil daripada makan terlalu banyak atau terlalu sedikit, manakala bagi yang lain ini boleh menjadi tanda sama ada keadaan yang baru muncul atau suatu keadaan yang mereka telah pelapisan. Tentu saja ada satu juta dan satu ubat untuk apa jua jenis penyakit badan tetapi melihat kerana anda berada di sini, lihat jika artikel ini boleh menawarkan sesuatu yang baru.

Sembelit

Punca biasa sakit perut dan rasa tidak selesa adalah sembelit. Ini adalah apabila bahan buangan di dalam badan anda mendapat kembali ke dalam sistem anda sama ada kerana masalah mekanikal seperti tersumbat atau disebabkan oleh kolon operasi perlahan yang biasanya disebabkan oleh diet anda. Gabungan julap dan diet serat baik kaya biasanya akan menyelesaikan segera tetapi jika kesakitan dan ketidakselesaan berterusan, dapatkan nasihat doktor anda.

Sindrom Usus Mudah Rengsa (IBS)

Malangnya IBS adalah penyakit yang tidak boleh diubati, yang menampilkan pergerakan usus yang tidak normal dan tidak selesa. Sesetengah orang mengalami hanya keadaan yang sangat sederhana manakala yang lain boleh mengalami kesan yang melampau. Triphala bukan sahaja julap; ia mempunyai kesan pembersihan pada usus anda dan ia adalah salah satu yang terbaik rawatan semula jadi untuk gejala IBS. Juga, disebabkan oleh ketidaktentuan kebimbangan keadaan boleh menjadi kesan sampingan yang biasa IBS. Untuk mengatasi ini membeli 5 HTP untuk membantu secara semulajadi mengurangkan tahap kebimbangan anda.

Senak

Ini sudah tentu keadaan yang sangat umum yang dialami oleh banyak selepas makan besar. Kesakitan adalah disebabkan oleh tersumbat di bahagian atas abdomen akibat makan berlebihan. Namun begitu ada keadaan yang lebih teruk dikenali sebagai dispepsia yang melibatkan senak tetap dan tidak selesa. Probiotik terbaik di pasaran boleh membantu anda dan juga peneroka seperti Gaviscon yang datang dalam bentuk cecair atau tablet.

Gas

Salah satu sebab yang paling biasa ketidakselesaan perut gas lama yang nyata. Gas (atau kembung perut) adalah disebabkan oleh membantu pembangunan gas yang dihasilkan oleh proses penghadaman kerana ia memecahkan makanan di dalam perut. Gas yang biasa terdapat dalam 'gas' adalah nitrogen, karbon dioksida, hidrogen, oksigen dan kadang-kadang metana. Walaupun ramai mencari membantu pembangunan dan pembuangan gas sangat lucu sesungguhnya, untuk beberapa pembangunan tersebut boleh menyebabkan ketidakselesaan yang serius dalam perut dan menyebabkan orang berasa seperti lampiran mereka akan pecah atau sesuatu yang sama menyeksa. Terdapat banyak ubat untuk gas menyakitkan membina-up tetapi penyelesaian yang terbaik adalah untuk berbaring di atas permukaan yang rata di belakang anda, dengan lutut membantu sehingga dada anda. Tarik nafas dan urut perut anda dan anda perlu lulus gas anda secara semulajadi.

Dalam usaha untuk mencegah gas terdapat banyak makanan tambahan yang berguna seperti CoQ10 100mg yang mempunyai banyak manfaat kesihatan. Terdapat pelbagai vitamin tambahan yang meliputi segala-galanya daripada bagaimana untuk meningkatkan penghadaman bagaimana untuk menurunkan tekanan darah secara semula jadi.

Dengan petunjuk yang berguna dalam fikiran anda akan mendapati ia lebih mudah untuk mengelakkan ketidakselesaan pencernaan pada masa hadapan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar