Kamis, 12 November 2015

Antibiotik semula jadi untuk Crohn & kolitis

Antibiotik semula jadi untuk Crohn & kolitis

Jika doktor anda mahu meletakkan anda pada antibiotik atau antifungals Karena usus atau jangkitan sekunder, terdapat beberapa alternatif semula jadi anda boleh pertimbangkan. Ini termasuk: Bawang Putih, Olive Ekstrak Daun, Grapefruit Ekstrak Biji dan Wild Oregano Oil. Semua bahan-bahan ini juga mempunyai pelbagai peringkat aktiviti anti-virus, anti-yis, anti-kulat dan anti-parasit. Daripada jumlah ini, Wild Oregano Minyak dan Ekstrak Dedaun Zaitun adalah yang paling kuat dan berkuasa. Satu-satunya kelemahan Wild Oregano Oil ialah bahawa ia berasa sangat 'panas' (cili lada panas) selama kira-kira 2-3 minit selepas anda mengambilnya secara lisan, oleh itu, ia boleh menjadi sukar untuk digunakan dengan kanak-kanak.

Ekstrak Limau gedang Seed juga agak kuat, tetapi saya tidak mencadangkan anda menggunakannya jika anda mempunyai sebarang kecenderungan ke arah cirit-birit kerana ia akan memburukkan lagi keadaan anda. Ia juga sangat pahit dan sebagainya mungkin agak sukar untuk mendapatkan anak-anak untuk mengambil. Jika anda tidak mempunyai masalah dengan najis longgar atau cirit-birit, maka anda boleh mengambil 10-15 titis dalam 5 auns ditapis atau air 3x / hari, semasa perut kosong untuk hasil yang terbaik - tetapi ia masih berfungsi dengan baik-baik saja apabila diambil dengan makanan. Bagi kanak-kanak di bawah umur 10, mengambil 6 titis dalam 5 auns ditapis atau air 3x / hari. Untuk memaksimumkan terapi antibiotik, juga mengambil Ekstrak Dedaun Zaitun pada masa yang sama. Dan jangan lupa untuk mengikuti dengan probiotik semasa dan / atau pada akhir rawatan.

Bawang putih juga boleh menyebabkan cirit-birit dan / atau kembung pada individu yang mudah, satu-satunya cara adalah untuk cuba dan lihat. Walau bagaimanapun, saya hanya akan menggunakannya pada jangkitan bakteria yang sederhana. Untuk jangkitan yang teguh saya tidak fikir ia akan menjadi cukup kuat sebagai "ia mengenakan kesan anti-bakteria dianggarkan bersamaan dengan 1% daripada penisilin" (Preskripsi untuk Pemakanan Healingby Phyllis Balch dan James Balch, MD, ms. 71). Bawang putih juga agak berkesan terhadap yis, kulat dan jangkitan virus. Oleh itu, ia sangat baik untuk mengambil bawang putih setiap hari dalam makanan anda. Untuk kegunaan terapeutik, saya cadangkan anda menggunakan Kyolic dari Wakunaga of America sama ada kapsul atau bentuk minyak - ia adalah salah satu produk bawang putih yang paling kuat di pasaran dan ia juga tidak berbau.

Ekstrak Dedaun Zaitun mungkin adalah yang paling sedap remedi yang disenaraikan di sini. Anda boleh mendapatkannya di dalam serbuk (kapsul) atau bentuk cecair. Bagi kanak-kanak serbuk boleh dicampur dengan sos epal atau pisang lecek dan juga boleh dicampur dengan obat penawar herba dan digunakan sebagai tuam pada jangkitan semasa. Dr Morton Walker, yang menulis Antibiotik Alam buku: Ekstrak Dedaun Zaitun, menulis:

"Ekstrak Seagate Dedaun Zaitun menawarkan kapsul 450 mg disyorkan untuk diambil sebagai pencegah dalam dos satu atau 2-4 kapsul sehari. Untuk rawatan penyakit mikrob, dos yang lebih baik akan menjadi 4-8 kapsul setiap hari selama seminggu, tetapi dos harian perlu tersebar sepanjang hari. Apabila penyakit ini adalah di bawah kawalan atau hilang, dos boleh dikurangkan sekali lagi untuk satu, dua, tiga, atau empat kapsul setiap hari. " ("Laporan Perubatan Wartawan Inovatif Biologics" Surat Townsend untuk Doktor & Pesakit, # 214, Mei 2001).

Dalam artikel yang sama, Dr. Walker juga berkaitan kisah seorang pesakit wanita dijangkiti tiga organisma Mycoplasma yang berbeza, dia mengalami keletihan yang kronik, fibromyalgia dan IBS. Dia mengambil 2 pil (jenama Seagate Zaitun Ekstrak Daun), 3 kali sehari (selepas makan) untuk tiga setengah bulan dan kemudian laporan makmal beliau datang kembali benar-benar jelas jangkitan. Beliau melaporkan keadaan sebagai "sangat baik" dan juga bahawa dia telah sembuh sepenuhnya IBS. Dr. Walker mengesyorkan anda hanya menggunakan jenama Seagate kerana ia adalah satu formula sejuk diekstrak daripada keseluruhan daun (bukan hanya ekstrak Oleuropin) dan oleh itu lebih berkesan daripada apa-apa lagi dia cuba.

Daun zaitun adalah anti-bakteria, anti-virus, anti-kulat dan antiyis. Ia lebih sedap rasanya berbanding Wild Oregano Minyak dan demikian adalah antimikrob semulajadi yang baik untuk digunakan untuk kanak-kanak. Sekali lagi, ingat bahawa apa-apa yang yang berkesan dengan keperluan anti-bakteria yang hendaklah diikuti dengan probiotik. Jika anda mengambil ia jangka panjang, saya juga akan menambah masa yang sama dengan probiotik.

Wild Oregano Oil ialah antimikrob yang saya telah mempunyai pengalaman yang paling dengan. Saya yakin boleh menyatakan bahawa ia adalah anti-mikrob yang paling berkesan yang pernah saya lihat untuk jangkitan topikal atau akut. Ia juga amat berkesan untuk jangkitan kronik seperti Candida albicans (yis), mycobacteria (bakteria / kulat hibrid), dan mycoplasmas (bakteria Prokariot). Wild Oregano minyak juga mempunyai jumlah yang agak besar data mengenai keupayaan untuk membunuh bakteria patogenik dalam industri makanan dalam dos yang amat minit itu.

Jika anda mencairkan Wild Oregano minyak dengan minyak zaitun tambahan (7: 1 pencairan) ia adalah lebih mudah untuk digunakan dengan kanak-kanak, atau secara langsung di membran mukus sensitif. Untuk mengelakkan "panas" perasaan apabila mengambilnya secara lisan: Ambil seteguk air dan tahan di mulut anda, hujung kepala ke belakang dan drop dos pra-diukur Liar Oregano terus ke dalam mulut penuh air di bahagian belakang tekak anda . Menelan dan kemudian mengejarnya dengan banyak lebih banyak air serta-merta.

Wild Oregano Oil (Origanum vulgare) merupakan anti-radang di samping menjadi yang sangat kuat anti-virus, anti-bakteria, anti-kulat, antiparasit, (anti-segala-galanya!) Ejen. Ia diekstrak daripada spesies tertentu oregano yang tumbuh liar di kawasan-kawasan berbatu Mediterranean dan ia hanya digunakan di Amerika Utara selama kira-kira 15 tahun. Oleh itu, ia adalah ubat herba yang agak 'baru' di Amerika Syarikat dan tidak ramai pakar-pakar perubatan adalah lebih fasih dalam kegunaannya dan keberkesanan yang menakjubkan. Saya menjangkakan ia akan mendapat momentum dengan cepat dalam beberapa tahun akan datang dan seperti semua ubat-ubatan herba yang benar-benar berkesan FDA mungkin akan cuba untuk mengharamkannya sebelum terlalu lama!

Kebanyakan kajian saintifik mengenai Wild Oregano Oil kini datang dari bidang Mikrobiologi Gunaan dalam bidang pengawetan makanan. Mikrobiologi telah mendapati bahawa Wild Oregano Oil begitu kuat bahawa walaupun jumlah minit ia boleh membunuh patogen bawaan makanan yang sama bertanggungjawab untuk banyak kejadian keracunan makanan dengan makanan yang diproses.

Untuk memberikan satu contoh, ahli-ahli sains di Belanda mendapati bahawa Carvacrol (salah satu daripada bahan-bahan aktif Wild Oregano) pada pencairan only.25 mM membawa kepada kematian sel daripada tanah bakteria organisma Bacillus cereus, "makanan spora patogen -borne sering dikaitkan dengan produk makanan seperti daging, sayur-sayuran, sup, beras, susu dan produk tenusu yang lain. Antara 1 dan 20% daripada jumlah jumlah wabak jangkitan makanan di dunia pada tahun ini melibatkan oleh B. cereus. "

Para saintis diringkaskan keputusan mereka dengan berkata, "Daripada kajian ini, ia boleh disimpulkan bahawa carvacrol berinteraksi dengan membran B. cereusby berubah kebolehtelapan bagi kation seperti H + dan K +. The pelesapan ion kecerunan membawa kepada kemerosotan proses penting dalam sel dan akhirnya ke sel mati. " ("Mekanisme Tindakan Carvacrol pada cereus Food-Borne Pathogen Bacillus" oleh A. Ultee, EPW Kets, EJ Smid, Gunaan dan Mikrobiologi Alam Sekitar, Oktober 1999).

Apakah ini bermakna untuk orang biasa, adalah bahawa walaupun jumlah yang sangat kecil sebatian fenolik dalam Wild Oregano Minyak (seperti Carvacrol dan Thymol) boleh memecah belah dinding sel patogen (penyebab penyakit) mikroorganisma, menyebabkan kematian mereka.

Untuk Wild Oregano Minyak berkesan, ia mesti tinggi berlaku secara semula jadi Carvacrol (keutamaan 75% atau lebih) - bukan sahaja mempunyai Carvacrol tambahan ditambah kemudian. Berkesan, berkualiti Wild Oregano minyak juga perlu rendah di Thymol. Thymol adalah sebatian semula jadi dalam Oregano Minyak yang perlu wujud kerana ia berfungsi secara sinergi dengan Carvacrol. Tetapi, terlalu banyak yang amat berat hati, jadi periksa bahawa tahap tidak melebihi 5% maksimum. Ingat untuk sentiasa mencairkan tulen (dicairkan, penting) Oregano minyak dalam minyak pembawa sebelum menggunakan secara dalaman atau luaran, atau ia boleh menyebabkan kerosakan tisu. Kebanyakan jenama komersial telah pun dicairkan dengan minyak zaitun, jadi anda tidak perlu untuk mencairkan mereka lagi sebelum menggunakan. Joy Of The Mountains dan NAHS adalah jenama kegemaran saya untuk potensi dan kesucian.

Mana-mana bahan yang anda memutuskan untuk menggunakan untuk menangani jangkitan dan mengelakkan penggunaan ubat antibiotik, ingat bahawa ini adalah sebatian yang sangat kuat dan anda mesti menggunakannya dengan bijak. Anda juga perlu sentiasa mengikuti penggunaan dengan probiotik kuat, untuk mengekalkan flora usus berfaedah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar