Kamis, 12 November 2015

Akupunktur - Akupunktur untuk Kesihatan Wanita

Akupunktur - Akupunktur untuk Kesihatan Wanita

Akupunktur adalah terapi yang sangat kuno Cina yang digunakan untuk melegakan kesakitan dan tekanan. Ia adalah satu program penjagaan kesihatan yang lengkap yang tidak melibatkan apa-apa ubat yang berbahaya. Ia dilakukan dengan memasukkan jarum tajam di titik akupuntur badan. Mata ini terletak di meridian yang laluan tenaga untuk kelancaran tenaga positif di seluruh badan. Ini telah memberi manfaat untuk semua sistem badan seperti peredaran darah, pernafasan, penghadaman, pembiakan dan lain-lain bersama-sama dengan rawatan akupunktur ini memberi keputusan yang sangat baik daripada masalah yang berkaitan dengan wanita.

Wanita selalu dikaitkan dengan kuasa. Hak membentuk baligh; ia melahirkan kesakitan putus haid, kehamilan, kemandulan, penyelewengan haid dan bersama-sama dengan tekanan emosi ini kerana masalah ini. Ini adalah masalah yang tidak dapat dielakkan seorang wanita. Konsep Cina ubat percaya wanita yang tidak perlu untuk menjalani melalui kesakitan ini. Ini adalah kerana beberapa ketidakseimbangan dalam badan yang boleh membawa kembali ke keseimbangan melalui rawatan akupunktur. Akupunktur untuk kesihatan wanita melibatkan menyelesaikan isu-isu yang berkaitan dengan kesuburan, kehamilan, Amenorrhea, Endometriosis, Sindrom Ovari Polycystic, fibroid rahim, payudara fibrocystic dan lain-lain siaran Acupuncture ketegangan otot. Meningkatkan darah dan aliran limfa, meningkatkan pengangkutan oksigen ke tisu, membuka sekatan tenaga laluan sekali gus menyelesaikan semua masalah badan.

Masa kehamilan adalah peringkat transformasi untuk seorang wanita di mana dia mengelakkan rawatan yang keras dan nikmat terapi semula jadi. Semasa mengandung akupunktur terbukti teknik yang berguna, selamat dan berkesan terapeutik untuk loya, sakit belakang, sembelit, pedih ulu hati, kebimbangan dan kemurungan. Dengan pendekatan tarikh akhir ia menyediakan pesakit untuk buruh. Satu rawatan seminggu untuk bermula 10-12 minggu dan lawatan sekali-sekala selepas itu boleh membuat tempoh kehamilan anda lancar dan sakit percuma.

Akupunktur boleh meningkatkan kesuburan dengan meningkatkan keupayaan wanita untuk hamil. Ia meningkatkan aliran darah ke rahim dan ovari supaya lebih banyak nutrien dan oksigen boleh mencecah ke tisu; ia menggalakkan dan mengawal rembesan hormon supaya folikel tidak boleh meningkat. Kemungkinan keguguran dikurangkan, menguatkan sistem imun, dan membuat pesakit dari segi emosi dan mental menekankan percuma.

Ini rawatan akupunktur amat berkesan untuk masalah di atas seorang wanita jika dilakukan dengan selamat. Ia boleh juga digunakan untuk wanita yang melakukan tidak bertindak balas dalam ubat-ubatan tradisional, atau yang tidak mahu mengambil ubat-ubatan. Tiada kesan sampingan ke atas pesakit dan bayinya (dalam kes kehamilan) dalam rawatan ini. Pada perkara yang sangat penting adalah bahawa ubat-ubatan dan sesi rawatan diambil perlu dipatuhi mengikut akupunktur ini.

Kerana semuanya mempunyai kebaikan dan keburukan yang dikaitkan dengannya itu. Begitu juga akupunktur mempunyai beberapa risiko yang boleh berbeza-beza maut kadang-kadang, kebanyakannya apabila ia tidak dilakukan dengan teliti. Sebagai jarum dimasukkan di dalam tisu, kadang-kadang pendarahan boleh berlaku demikian bagi pesakit yang telah pendarahan gangguan atau yang mengambil pencair darah ini boleh membawa maut. Jarum dimasukkan boleh dibatalkan dan dengan itu merosakkan mana-mana organ dalaman, gangguan paru-paru boleh berlaku jika dimasukkan jauh ke dalam dada atau belakang, jarum dijangkiti boleh membawa kepada penyakit. Memandangkan risiko-risiko ini sangat penting bahawa akupunktur anda adalah satu yang sangat berpengalaman dan berpendidikan. Dia perlu menemubual tentang gangguan badan anda sebelum memulakan akupunktur dan perlu mengambil semua langkah berjaga-jaga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar