Kamis, 12 November 2015

Cara-cara Menggunakan Aloe Vera Gel

Cara-cara Menggunakan Aloe Vera Gel

Penggunaan Aloe Vera untuk rambut dan kulit kepala

Oleh kerana dunia perindustrian, kebanyakan produk rambut yang diiklankan dan dikomersilkan mempunyai bahan-bahan tiruan yang boleh merosakkan rambut dan kulit kepala anda. Anda boleh menggunakan A.V. yang gel pada rambut anda sebagai alternatif kepada produk rambut komersial. Dapatkan sedikit gel dan sikat atau sapukan pada rambut dan gaya ia anda dengan cara anda sendiri.

Penggunaan Aloe Vera gel pada kulit kepala boleh digunakan sebagai rawatan penyembuhan untuk psoriasis, kelemumur, rambut gugur / kerugian dan seborrhea (dermatitis). Dengan penggunaan yang teratur, ia boleh membantu anda mempunyai kulit kepala yang sihat.

Gunakan Aloe Vera untuk kulit

Potong A.V. yang tumbuhan dari tempatnya dan perlahan-lahan memerah sehingga gel itu akan keluar. Sapukan gel secara langsung dan segera ke kawasan masalah kulit anda seperti luka, melecur, luka sejuk, gigitan serangga, ruam, melecet dan luka supaya bakteria di kawasan masalah kulit anda tidak akan terus membiak untuk mengelakkan jangkitan selanjutnya. Satu lagi harta gel adalah bahawa ia mampu melegakan kesakitan dan meremajakan sel-sel kulit anda semasa proses penyembuhan bagi melahirkan tiada atau menakutkan kecil. Sapukan gel ke kawasan masalah ini sekurang-kurangnya 2-3 kali sehari sehingga ia sembuh.

Anda juga boleh menggunakan gel untuk digunakan setiap hari bersama-sama dengan krim kulit anda untuk kebaikan kulit anda kerana ia akan melancarkan lalu sepenuhnya, santai dan lembap. Kerana kesan meremajakan A.V. krim, ia secara meluas dikenali untuk mengurangkan bintik hitam, jerawat, kedutan, penuaan / tompok matahari, eczema dan masalah kulit yang lain. Juga, kerana sifat-sifat semula jadi, ia adalah ringan untuk setiap kulit walaupun untuk kulit sensitif selepas rawatan radiasi.

Gel dari tumbuhan Aloe Vera juga digunakan untuk bergabung dengan safflower dan gandum-kuman minyak untuk mengurangkan lebam kulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar