Kamis, 12 November 2015

Tumbuhan Garden - Membongkar Penyembuhan Properties Of Them (Bahagian 1)

Tumbuhan Garden - Membongkar Penyembuhan Properties Of Them (Bahagian 1)

Tumbuh-tumbuhan taman boleh digunakan bukan sahaja untuk rasa makanan anda, tetapi juga berhadapan dengan pelbagai masalah kesihatan. Artikel ini mendedahkan bahan-bahan biologi aktif tumbuhan ini mengandungi, dan juga sifat-sifat penyembuhan mereka dan cara-cara anda boleh menggunakan tumbuh-tumbuhan taman apabila merawat pelbagai penyakit.

Dill mengandungi minyak pati, karotena, pelbagai vitamin (seperti, C, B, P dan PP) dan flavonoid. Benih Dill mengandungi kira-kira 20 peratus sayur-sayuran minyak, furocoumarins dan bahan-bahan mineral. Anda boleh menggunakan puncak Dill dan benih. Perubatan rakyat mencadangkan anda perlu menggunakan Dill dalam kes nafas pendek, radang saluran pernafasan, sakit saraf dan insomnia. Teh puncak Dill mempunyai tindakan diuretik. Ia boleh digunakan untuk merawat hipertensi ringan dan aterosklerosis. Serbuk biji Dill atau merebus merupakan ubat yang baik untuk menangani kekejangan perut, usus, saluran hempedu dan saluran Kencing. Di samping itu, ia terbukti untuk merawat meteorism dan mencegah senak.
Tarragon mengandungi minyak pati, vitamin C, karotena, tanin, bahan-bahan pahit, coumarin, bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif. Anda perlu menggunakan puncak kilang. Tarragon kaya dengan vitamin dan merupakan sumber vitamin untuk menguatkan badan anda. Ia boleh digunakan untuk mengawal tekanan darah. Teh tarragon merupakan ubat yang baik untuk menenangkan anda ke bawah dan membersihkan darah. Di samping itu, ia mempunyai kualiti diuretik. Ia bertujuan untuk kegunaan luaran, dan juga, untuk merawat penyakit rongga mulut dan tekak.
Hisop mengandungi minyak pati, tanin, flavonoid, vitamin, asid organik dan bahan-bahan biologi aktif. Anda perlu menggunakan puncak tumbuhan ini. Hisop kaya dengan Phytoncides, dan mempunyai yg memadam rembasan penyakit dan tindakan diuretik. Ia adalah sakit-pembunuh dan pergaduhan keradangan yang besar. Apabila menggunakan tumbuhan dalaman, telah terbukti untuk merawat batuk, asma, bronkitis kronik, dan radang perut dan usus. Di samping itu, hisop boleh digunakan untuk merangsang selera makan dan meningkatkan metabolisme selepas sembuh selepas penyakit serius. Hisop merebus boleh digunakan sebagai minuman keras untuk memperjuangkan angina dan serak, dan sebagai memampatkan menangani keradangan mata dan lebam.
Marjoram mengandungi minyak pati, bahan-bahan pahit, tanin dan flavonoid. Anda perlu menggunakan daun marjoram dan pucuk baru. Pucuk baru yang kaya dengan vitamin C, karotena dan bioflavonoids. Kilang itu mampu mencegah dan melegakan kekejangan, menenangkan anda ke bawah, meningkatkan rembesan saluran penghadaman, nada anda sehingga, merangsang selera makan dan pertumbuhan semula tisu. Selain itu, ia boleh digunakan untuk berurusan dengan sakit kepala dan meningkatkan fungsi jantung. Dari segi kegunaan luaran, merebus puncak marjoram boleh digunakan untuk memampatkan untuk berurusan dengan vena varikos, gout, penyakit sendi dan luka perlahan-lahan penyembuhan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar