Kamis, 12 November 2015

Lavender Minyak Essential - Sihat Tonic Kulit

Lavender Minyak Essential - Sihat Tonic Kulit

Minyak pati pati yang sangat pekat suling dari tumbuh-tumbuhan tertentu. Ia digunakan bukan sahaja untuk bau mereka, tetapi untuk sifat perubatannya juga.

Daripada semua minyak pati, lavender terkenal dengan serba boleh. Ia mempunyai pelbagai kegunaan dari menenangkan minda untuk menenangkan kulit. Lavender adalah analgesik, antidepresan, antiseptik, anti-virus, bakteria, decongestant, deodoran, pemulihan dan sedatif.

Minyak pati lavender mempunyai kulit yang menakjubkan kualiti penyembuhan kerana ia menggalakkan pertumbuhan sel-sel kulit baru. Ia digunakan untuk menyembuhkan penyakit kulit seperti jerawat, ekzema dan psoriasis. Lavender mempunyai tindakan mengimbangi pada sebum, kulit kita minyak semula jadi. Ia mempunyai kesan yang ketara ke atas penyembuhan luka terbakar dan selaran matahari.

Minyak Lavender adalah salah satu daripada beberapa minyak yang boleh digunakan secara langsung pada kulit. Kebanyakan minyak penting yang lain perlu dicairkan dalam minyak pembawa seperti jojoba atau minyak badam.

Lavender boleh digunakan secara langsung pada gigitan serangga. Ia juga bertindak sebagai penghalau serangga.

Lavender adalah bukan toksik dan tidak merengsa. Ia boleh digunakan untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitif. Sila lakukan ujian tampalan penggunaan mana-mana minyak pati pada kulit anda buat kali pertama.

Amaran: Lavender harus dielakkan semasa kehamilan awal. Orang yang mempunyai tekanan darah rendah mungkin merasa membosankan dan / atau mengantuk.

Ujian Sebelum Patch menggunakan resipi baru, walaupun ia adalah semula jadi, ia masuk akal untuk melakukan ujian tampalan pertama. Sapukan sejumlah kecil pada bahagian dalam lengan anda. Tutup dengan band-aid selama 24 jam. Jika tempat yang menjadi merah dan / atau gatal, anda mempunyai reaksi buruk kepada salah satu daripada bahan-bahan dan anda tidak perlu menggunakan ia pada kulit anda. Mencucinya dengan air sabun suam. Jika anda mempunyai kulit sensitif, rujuk dengan doktor kulit anda.

Contoh resipi:

Kulit Normal Soother
• 5 titis lavender
• 5 titisan lemon
• 3 titik vetiver
Minyak • 5 sudu teh grapeseed
Campurkan bahan-bahan dan gosok perlahan-lahan pada kulit. Baik untuk muka dan badan. Cuma sedikit adalah perlu untuk muka. Jika anda menggunakan terlalu banyak dan tidak suka rasa yang berminyak, sapu luar perlahan-lahan dengan kain lembut yang kering.

Sunburn Soother
• 5 sudu teh gel lidah buaya
• 5 titis lavender
• 3 titik meningkat otto
• 5 titik chamomile roman
Campurkan bahan-bahan dan gosok perlahan-lahan pada kulit terjemur. Untuk kesejukan menyejukkan tambahan sebelum menggunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar