Kamis, 12 November 2015

Sejarah Ringkas Chiropractors

Sejarah Ringkas Chiropractors

Pada peringkat awal, perkataan "Chiropractor" untuk ramai orang mengubah suai sehingga mewujudkan imej penyamar mendakwa untuk meningkatkan asma atau jangkitan telinga. Hari ini, rakyat umumnya memuat bersumpah olehnya atau merasakan bahawa ia adalah satu penipuan yang direka untuk memaksa orang ke dalam regimen lawatan ulangan. Oleh itu, walaupun pendapat masih agak dibahagikan mengenai manfaat penjagaan kiropraktik, amalan kiropraktik telah bermunculan di seluruh dunia.

Pada dasarnya, falsafah kiropraktik berkisar penyenggaraan tulang belakang melalui manipulasi dan pelarasan bagi menyokong sistem saraf yang sihat. Seorang doktor penjagaan kiropraktik juga dapat merawat pelbagai masalah musculo-rangka menggunakan, menyesuaikan prosedur manual tradisional, serta mekanikal instrumen pelbagai teras menyesuaikan diri.

Pada masa ini terdapat kira-kira 200 teknik kiropraktik dan 31 kolej kiropraktik di Amerika Syarikat, Kanada, Australia dan Eropah. Selepas tamat pengajian, kebanyakan ahli tulang masukkan ke dalam amalan dengan niat untuk membetulkan tulang belakang tersalah penjajaran yang mengganggu fungsi normal saraf tunjang dan saraf sekitar. Selain teknik yang dinyatakan sebelum ini, seorang doktor penjagaan kiropraktik juga boleh mengambil kerja panas dan sejuk untuk melonggarkan otot, serta pad elektrik dan ultrasound.

Saraf tunjang dan saraf sekitar adalah fokus penjagaan kiropraktik. Kiropraktor moden memahami bahawa pelbagai keadaan atau maladies mungkin terjejas oleh saraf ini dan sistem saraf mereka laluan yang organ-organ dan tisu-tisu kesan yang berkaitan. Apabila terdapat gangguan dalam mekanisme bertulang ini (tulang belakang), gangguan itu boleh mengganggu keseimbangan normal dan keharmonian dalam tubuh kita. Yang terhasil gangguan dalam sistem saraf boleh nyata melalui kesakitan atau sakit gejala, atau dalam cara lain yang kurang jelas yang tidak segera jelas, sehingga mundur mudah menjadi lebih sengit.

Selepas bertahun-tahun kajian dan penyelidikan bebas, bukti yang menyokong kiropraktik sebagai berjaya merawat sakit belakang dan leher serta keadaan musculo-rangka lain. Penyelidikan berterusan masih menjalani untuk menentukan keberkesanan rawatan kiropraktik untuk sepanjang sistem saraf dan maladies berkaitan, dan kesihatan secara keseluruhan.

Di mana sahaja anda tinggal dan mendapatkan rawatan, adalah penting untuk penyelidikan semua profesional penjagaan kesihatan di kawasan anda sebelum memilih doktor anda. Bagi penduduk di kawasan yang lebih besar Los Angeles, Beverly Hills merupakan tempat tinggal kepada satu yang terbaik. A Beverly Hills mahir Chiropractor akan bekerja bersama-sama dengan lain-lain profesional penjagaan kesihatan dalam usaha untuk mewujudkan pendekatan yang lengkap dan komprehensif untuk memulihkan pesakit, serta mematuhi piawaian tertinggi penjagaan kiropraktik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar